2016年6月14日火曜日

Jim Rogers against Gold

ジム・ロジャーズへのインタビューがあった。今年の3月の記事である。
Jim Rogers: ‘This isn’t the end of the correction in gold’
以下、金に関する彼の発言を引用し、訳してみる。
I'm not buying gold right now. It's rallied four times over the past three years, by around 15-20%. I'm not adding on this run. Gold bulls will say that the worst is now over. But remember that gold has rallied like this several times. I'd rather buy agriculture if I'm looking for hard assets. In my view, this isn't the end of the correction in gold.
今は金を買っていない。金は過去三年間で、4回以上のラリーが続いている。大体15~20%ほどだ。このラリーでは買い増ししていない。金の強気派は、最悪は過ぎ去ったと言うだろうが、何度もこのようなラリーが続いていることを忘れてはならない。もし実物資産で、というなら農業を買いたい。金の修正はこれで終わりではないと思う。
ラリーとは、恐らく戻しのことだろう。
大先輩に対して不躾ではあるが、戻しが続いているから今後もそうだっていうのはどうかなあ。
3月時点ならトレンド反転について、結構強気なことを言えそうだけど。

0 件のコメント:

コメントを投稿